Кафедра електричної інженерії суднових та роботизованих комплексів (ЕІС та РК)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра електричної інженерії суднових та роботизованих комплексів (ЕІС та РК) за Ключові слова "automatic control system"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при проведенні морських операцій на великих акваторіях(2018) Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами при виконанні ними пошуку та знешкодження небезпечних підводних об'єктів на великих за площею акваторіях. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Автоматичне керування прив'язними підводними системами при роботі з точковими підводними об'єктами(2018) Буруніна, Ж. Ю.; Надточий, В. А.; Алоба, Л. Т.; Войтасик, А. М.; Клочков, О. П.; Сірівчук, А. С.; Burunina, Zh.Yu.; Nadtochy, V. A.; Aloba, L. T.; Voytasik, A. M.; Klochkov, O. P.; Sirivchuk, A. S.У навчальному посібнику розглянуто питання автоматизації підводно-технічних робіт, що виконуються прив'язними підводними системами, оснащеними начіпними інструментами - маніпуляторами, різаками тросів тощо. Навчальний посібник призначений для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою "Морська робототехніка" зі спеціальності 141 "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" галузі знань 14 "Електрична інженерія".Документ Оптимізація параметрів налаштування авторульового пристрою безекіпажного катера з застосуванням методів математичного моделювання(2024) Грудініна Ганна Сергіївна; Бурунін Андрій Павлович; Hrudinina H. S.; Burunin A. P.Шляхом математичного моделювання проведено оцінку якості роботи авторульового при утриманні на заданому курсі безекіпажного швидкісного судна в умовах зовнішнього впливу. Для обробки результатів моделювання, розроблено додаток якісної оцінки роботи регулятора. Запропоновано метод оптимізації роботи системи автоматичного керування малорозмірним судном.Документ Проблеми енергоефективності електропривода індивідуального моно- транспорту(2022) Войтасик, А. М.; Voitasyk, Andrii MykolayovychРозглянуті основні технічні характеристики індивідуального електротранспорту, принципи їх керування та основні недоліки щодо експлуатації. Визначено індивідуальний моно- транспорт як найбільш енергоефективний. Запропоновано впровадити в систему керування рухом моно- транспорту пасивну екстремальну адаптивну систему автоматичного регулювання з метою підвищення рівня безпеки його експлуатації під час динамічного розгону.Документ Розробка регулятору стабілізації упору рушійно-кермового пристрою автономного ненаселеного підводного апарату(2022) Грудініна Ганна Сергіївна; Hrudinina Hanna S.За результатами математичного моделювання рушійно-кермових пристроїв в косому потоці води отримано вибірку даних, що у векторній формі описує залежність упору РКП від кута та швидкості набігання потоку. За отриманими функціями визначено похибку загальної тяги РКП. Для стабілізації швидкості АНПА при роботі РКП в косому потоці розроблено регулятор, що апроксимує отриману залежність і визначає значення корегування сигналу керування.Документ Система автоматичного керування курсом безекіпажного надводного катера(2024) Войтасик Андрій Миколайович; Сабуцький Ігор Петрович; Voitasyk Andrii; Sabutskyi IhorБезекіпажний надводний катер є інноваційним рішенням для морської галузі, де відсутність екіпажу значно знижує експлуатаційні витрати та підвищує безпеку проведення місій. Морський рухомий об’єкт може бути оснащений різноманітними технологіями для автоматичного керування, що дає змогу забезпечити точність і правильність руху навіть за складних погодних умов. Вирішення одного з таких завдань виконує система автоматичного керування курсом, яка відповідає за коригування напрямку руху відповідно до впливу зовнішніх чинників. Метою статті є розробка системи автоматичного керування курсу безекіпажного надводного катера із застосуванням нечіткого регулятора. Методом математичного моделювання було реалізовано систему автоматичного керування рухом безекіпажного надводного катера зі стабілізацією курсу. Моделювання поведінки морського рухомого об’єкта виконано у вигляді еліпсоїда обертання у трьохмірній площині. У статті описано кілька варіантів використання електрорушійних пристроїв безекіпажного надводного катера в різних режимах його роботи. Розроблено систему автоматичного керування курсом, яка використовує нечітку логіку для коригування сигналів, що подаються на електрорушійні пристрої. Прийняті технічні рішення дають можливість зменшити похибки в курсі катера під час його руху, як в умовах постійного, так і динамічно змінного горизонтального руху. Отримав подальший розвиток принцип автоматичного керування безекіпажним надводним катером із впровадженням системи автоматичного керування курсом морського рухомого об’єкта, що забезпечує стабільність руху під час різних режимів експлуатації. Зокрема, представлена конфігурація рушійно-кермового комплексу безекіпажного надводного катера, яка дає змогу ефективно виконувати маневрування на морській поверхні. Результати моделювання показали ефективність системи автоматичного керування курсом, яка може працювати у двох режимах підтримання бажаного курсу: забезпечуючи підтримку максимальної маршової швидкості руху та регулювання в межах допустимих маршових швидкостей руху.Документ Система вимірювання динамічних характеристик безекіпажного катера як складова його системи автоматичного керування(Херсонська державна морська академія, 2024) Войтасик А. М.; Костенко Д. В.; Сірівчук А. С.; Voitasyk A. M.; Sirivchuk A. S.; Kostenko D. V.Розроблено структуру та принципи роботи системи вимірювання динамічних параметрів руху безекіпажного надводного катера, яка входить до складу його системи автоматичного керування для забезпечення ефективного маневрування та виконання операцій у морському середовищі. Систему вимірювання динамічних характеристик реалізовано за допомогою єдиного модуля сенсорів, що включає трьохосьові акселерометри, магнітометри, гіроскопи та GPS-приймач. Для обробки даних застосовуються медіанні фільтри для зменшення шуму, алгоритм Маджвіка для підвищення точності визначення кутового положення та метод Адамса для розрахунку лінійних прискорень через інтегрування. Всі процеси обробки та візуалізації реалізовані у програмному середовищі MATLAB Simulink із використанням UDP-протоколу передачі даних. Запропонована система вимірювання динамічних характеристик здатна забезпечити визначення основних параметрів руху безекіпажного надводного катера в режимі реального часу. Система дозволяє оптимізувати роботу автоматичного керування безекіпажного надводного катера, підлаштовуючи його до умов експлуатації та гарантувати об’єднану роботу з іншими підсистемами. Розроблена система вперше реалізує інтегроване рішення для вимірювання динамічних параметрів безекіпажного надводного катера на базі компактного модуля сенсорів. Інформаційна обробка здійснюється за допомогою алгоритмів, що забезпечують високу точність вимірювань та мінімізацію помилок, викликаних зовнішніми впливами. Система вимірювання динамічних характеристик є основою для створення автоматизованих безекіпажних катерів, що можуть виконувати широкий спектр завдань, зокрема патрулювання, моніторинг та оперативне реагування. Її використання знижує витрати на експлуатацію та підвищує ефективність морських операцій. Основними її відмінностями є особливості схемотехнічної реалізації, форма інформаційного представлення засобами програмного середовища MATLAB Simulink та менша собівартість виробництва чинного зразка у порівнянні зі світовими аналогами.Документ Система вимірювання динамічних характеристик безекіпажного катера як складова його системи автоматичного керування(2024) Войтасик Андрій Миколайович; Костенко Дмитро Валерійович; Сірівчук Андрій Сергійович; Voitasyk A. M; Kostenko D. V.; Sirivchuk A. S.Розроблено структуру та принципи роботи системи вимірювання динамічних параметрів руху безекіпажного надводного катера, яка входить до складу його системи автоматичного керування для забезпечення ефективного маневрування та виконання операцій у морському середовищі. Систему вимірювання динамічних характеристик реалізовано за допомогою єдиного модуля сенсорів, що включає трьохосьові акселерометри, магнітометри, гіроскопи та GPS-приймач. Для обробки даних застосовуються медіанні фільтри для зменшення шуму, алгоритм Маджвіка для підвищення точності визначення кутового положення та метод Адамса для розрахунку лінійних прискорень через інтегрування. Всі процеси обробки та візуалізації реалізовані у програмному середовищі MATLAB Simulink із використанням UDP-протоколу передачі даних. Запропонована система вимірювання динамічних характеристик здатна забезпечити визначення основних параметрів руху безекіпажного надводного катера в режимі реального часу. Система дозволяє оптимізувати роботу автоматичного керування безекіпажного надводного катера, підлаштовуючи його до умов експлуатації та гарантувати об’єднану роботу з іншими підсистемами. Розроблена система вперше реалізує інтегроване рішення для вимірювання динамічних параметрів безекіпажного надводного катера на базі компактного модуля сенсорів. Інформаційна обробка здійснюється за допомогою алгоритмів, що забезпечують високу точність вимірювань та мінімізацію помилок, викликаних зовнішніми впливами. Система вимірювання динамічних характеристик є основою для створення автоматизованих безекіпажних катерів, що можуть виконувати широкий спектр завдань, зокрема патрулювання, моніторинг та оперативне реагування. Її використання знижує витрати на експлуатацію та підвищує ефективність морських операцій. Основними її відмінностями є особливості схемотехнічної реалізації, форма інформаційного представлення засобами програмного середовища MATLAB Simulink та менша собівартість виробництва чинного зразка у порівнянні зі світовими аналогами.Документ Структура системи автоматичного керування безекіпажним надводним катером(2024) Войтасик Андрій Миколайович; Сабуцький Ігор Петрович; Voitasyk Andrii; Sabutskyi IhorРозроблено структуру системи автоматичного керування безекіпажним надводним катером з можливістю впровадження підсистеми контролю та сигналізації наявності води в корпусі. Розробку реалізовано за допомогою сенсорів, які спрацьовують на передаварійних та аварійних рівнях. Для функціонування підсистеми задіяно метод синтезу алгоритмів автоматичного сповіщення та дій, а також метод комп’ютерного моделювання для проведення експериментального тестування й перевірки працездатності запропонованих рішень. Запропонована структура системи автоматичного керування безекіпажним надводним катером передбачає наявність підсистем: сигналізації наявності води в корпусі катера, енергетичного моніторингу, зовнішнього відеоспостереження, а також керування начіпним електрообладнанням. Взаємодію між компонентами системи автоматичного керування реалізовано через мережевий інтерфейс RS-485 із застосуванням контролера. Отримав подальший розвиток принцип автоматичного керування безекіпажним надводним катером із впровадженням підсистеми контролю та сигналізації наявності води в корпусі морського рухомого об’єкта, що надає можливість автоматично коригувати подальші дії залежно від рівня води. Зокрема, виконавче обладнання може подавати сигнали для активації бортової системи осушення, що дає змогу ефективно відводити воду з відсіків корпусу. Результати дослідження утворюють науково-технічне підґрунтя проєкту створення вдосконаленого варіанта системи автоматичного керування безекіпажним надводним катером для ефективної працездатності за реалізації таких режимів роботи, як патрулювання, проведення рятувальних операцій та охорони об’єктів морської інфраструктури.Документ Сучасні задачі синтезу систем автоматичного керування автономними підводними апаратами(2010) Блінцов, В. С.; Блінцов, С. В.; Вакар, Р. В.Показано перспективність застосування штучних нейромережних систем для систем автоматики підводних апаратів. Наведено узагальнену структуру системи автоматичного керування рухом підводного апарата. Подано перелік основних задач синтезу такої системи. = The availability of artificial neural networks application for automatic systems of underwater vehicles is presented. The generalized structure of the automatic control system of underwater vehicle motion is given. The list of main tasks of such system’s synthesis is given.