Кафедра теорії та історії держави та права (Т та ІДП)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра теорії та історії держави та права (Т та ІДП) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 94
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ WEB.2 як принцип сучасної освіти = WEB.2 как принцип современного образования(2018-01-29) Федоренко, Т. М.; Федоренко, Г. М.; Федоренко, Т. Н.; Федоренко, Г. М.Розглядається проблема інформаційних і комунікаційних технологій як умова формування мережевих децентралізованих моделей навчання = Рассматривается проблема информационных и коммуникационных технологий как условие формирования сетевых децентрализованных моделей обучения.Документ Адміністративно-правове регулювання обмеження монополізму та недобровісної конкуренції в Україні(2020) Кучера, Марина Олегівна; Kuchera, Marina Olegivna; Федоренко, Т. М.У роботі охарактеризовано правові особливості, порядок здійснення, процедуру регулювання, сутність та зміст адміністративно-правового регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні. Досліджено нормативно-правову базу та теоретичний матеріал, які регулюють монополізм та недобросовісну конкуренцію.У роботі визначено значимість регулювання діяльності природних монополій в сучасних ринкових процесах, висвітлено форми реалізації контролюючої функції за діяльністю суб'єктів природних монополій. Також досліджено питання про сучасний механізм правового (законодавчого) регулювання діяльності різних сфер природних монополій та особливостей адміністративного порядку захисту конкуренції. Запропоновані теоретичні рекомендації щодо удосконалення чинного законодавства, а також програм і стратегій, які необхідні Україні для ефективного регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції. У першому розділі «Характеристика економічного монополізму та конкуренції як об’єктів адміністративно-правового регулювання в Україні» здійснено теоретичний огляд термінології за темою, з’ясовано стан дослідження монополізму та конкуренції, висвітлено різні підходи до вивчення економічного монополізму та конкуренції як особливої сфери економічних відносин, визначено роль та функції даного інституту. У другому розділі «Особливості антимонопольного регулювання господарської діяльності» проведено аналіз чинного законодавства в частині захисту економічної конкуренції, досліджено діяльність Антимонопольного комітету України, проаналізовано специфіку адміністративно-правового регулювання економічної діяльності. У третьому розділі «Практичний аналіз регулювання обмеження монополізму та недобросовісної конкуренції в Україні» представлені основні проблеми сучасного монополізму та запропоновано напрямки вдосконалення вітчизняного законодавства щодо забезпечення економічної конкуренції.Документ Документ Адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства(2020) Бараненко Д. В.; Baranenko D. V.У статті досліджено адміністративно-правові аспекти взаємодії центральних органів виконавчої влади і громадянського суспільства. Підкреслено, що громаянське суспільство є невід’ємним елементом сучасного демократичного і правового суспільства. Громадянське суспільство можна розглядати як сукупність різних зв’язків і відносин між людьми з метою як найповнішого задоволення різних інтересів: культурних, комунікативних, освітніх, економічних. Інтереси кожної людини, реалізація яких дозволяє задовольняти індивідуальні (групові, корпоративні) потреби, і будуть приватними інтересами. Наголошено, що центральні органи виконавчої влади є найбільш розгалуженою ланкою системи виконавчої влади, яка володіє достатніми повноваженнями в частині реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян. Водночас саме центральні органи виконавчої влади є найменш підконтрольними населенню, яке відповідно до Конституції є єдиним джерелом влади. Громадянське суспільство здійснює вплив на центральні органи виконавчої влади на всіх етапах прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень. Зазначено, що участь громади в управлінні публічними справами, у владній діяльності визначається як критерій ефективності діяльності центральних органів виконавчої влади при її оцінці. Побудова системи центральних органів виконавчої влади за європейськими стандартами передбачає налагодження взаємодії між владою в усіх сферах суспільного життя і громадськістю, усунення адміністративних перешкод і створення максимально сприятливих умов для самореалізації народу, забезпечення вільної реалізації свобод громадян у сфері власності та надійний правовий захист життєдіяльності соціуму. Визначено, що в нашій державі на сучасному етапі розвитку правової системи потребують активізації такі аспекти діалогу громадськості та центральних органів виконавчої влади: налагодження взаємодії шляхом удосконалення функціонування центральних органів виконавчої влади; активізація діалогу шляхом забезпечення можливості громадянам брати участь в управлінні державними справами; використання новітніх інформаційних технологій для удосконалення врядування; посилення комунікативної діяльності центральних органів виконавчої влади; подолання корумпованості чиновницького апарату.Документ Адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади(2020) Бараненко Д. В.; Дідківська Г. В.; Baranenko D. V.; Didkivska H. V.У статті досліджені адміністративно-правові засади інформаційно-аналітичного забез¬печення діяльності центральних органів виконавчої влади. Підкреслено, що узагальнення теоретичних основ інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних орга¬нів виконавчої влади дозволило уточнити, що його удосконалення має здійснюватися на основі архітектурного підходу до проектування інформаційних систем і поєднання інфор¬маційно-аналітичної діяльності центральних органів виконавчої влади з технологіями е-урядування. Відповідно до даного підходу власне інформаційно-аналітична система централь¬них органів виконавчої влади характеризується як сукупність технологічних, процедурних, сер¬вісних, користувацьких елементів, що, базуючись на інформаційно-комунікаційних технологіях, використовує комплекс методів збору та обробки інформації із зовнішніх та внутрішніх джерел з метою забезпечення центрального органу виконавчої влади вичерпною інформацією, необ¬хідною для прийняття та реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністратив¬них послуг. Запропоновано визначення інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади як особливого виду діяльності, що здійснюється інфор¬маційно-аналітичними підрозділами цих органів на базі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та передбачає збирання, обробку, аналіз інформації з метою отримання даних, які лягають в основу реалізації публічно-управлінських рішень і надання адміністративних послуг. Визначено, що вихідним елементом проектування інформаційно-аналітичної системи цен¬тральних органів виконавчої влади та їх інтеграції в інформаційно-аналітичну систему публіч¬ного управління є оцінка стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності централь¬них органів виконавчої влади та інформаційної готовності до впровадження окремих модулів або технологій е-урядування в країні. Розвинуто методичні положення щодо оцінки стану інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності центральних органів виконавчої влади, які містять групування оціночних показників (показники використання інформаційних технологій підприємствами та населенням, показники стану впровадження систем е-урядування; показ¬ники електронної готовності діяльності центральних органів виконавчої влади та інформацій¬ної відкритості; показник рівня використання інформаційно-аналітичних технологій).Документ Азовське море та Керченська протока в контексті концепції морської політики України(2010) Дмитриченко, І. В.Проаналізовано питання щодо встановлення державного кордону між Україною та Росією в Азовському морі та Керченській протоці.Документ Азовське море і Керченська протока: становлення правового режиму та делімітація морських кордонів(2012) Дмитриченко, І. В.У статті розглянуто особливості становлення правового статусу і режиму Азовського моря і Керченської протоки після розпаду СРСР. Наведено аналіз основних етапів переговорного процесу щодо делімітації державних кордонів між Україною та Російською Федерацією в Азовському морі та Керченській протоціДокумент Актуальні проблеми правового регулювання та захисту прав національних меншин в Україні(2017-11-21) Дарцимелія, Н. А.; Dartsimeliya, N. A.Проаналізовано особливості правового регулювання прав національних меншин згідно міжнародного права та національного законодавства України. Виявлені та описані деякі проблеми, які виникають у національних меншин при реалізації та захисту своїх прав на України, а також шляхи їх усунення = Features of the legal regulation of rights of national minorities were analyzed according to the international law and Ukrainian legislation. The article identifies and some problems connected with the implementation and protection of national minority’s rights in Ukraine and the ways of their elimination.Документ Виконання обов’язку щодо захисту вітчизни, незалежності та териториальної цілісності України як обставина, що звільняє від кримінальної відповідальності(2023) Бараненко Д.; Baranenko DmytroПроаналізовано зміст ст. 43-1 КК України «Виконання обов’язку щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України». Встановлено критерії, за яких настає звільнення від кримінальної відповідальності за вказаною кримінально правовою нормою. Наведено можливі складнощі застосування вказаної статті на практиці.Документ Використання інформаційних технологій та змішаного навчання у вищій школі(2018-03-14) Тригуб, О. В.Розглянуті актуальні питання управління освітньою діяльністю у вищій школі, застосування змішаного навчання у вищій школі та використанням новітніх досягнень у галузі інформаційних технологій у викладанні окремих курсів.Документ Внесок міжнародних судових установ у розвиток міжнародного гуманітарного права(2014) Дмитриченко, І. В.; Дмитриченко, Д. І.Рішення міжнародних судових установ розглядаються у якості додаткового засобу для визначення правових норм, зокрема у сфері міжнародного гуманітарного права. Вони не мають обов’язкової сили судових прецедентів, хоча це жодним чином не зменшує їх авторитетної ролі. В центрі дискусії також знаходиться проблема інституційної фрагментації міжнародного права, яка пов’язана із певними конфліктами між рішеннями різних міжнародних судових установ, особливо в сфері міжнародного гуманітарного права, що ймовірно може загрожувати єдності міжнародноправовій системі.Документ Вплив організаційної та виховної роботи в групах з іноземними студентами на навчальний процес(2013) Джулай, Г. Г.; Djulay, G. G.Розглянуто сутність впливу організаційної та виховної роботи в групах з іноземними студентами на навчальний процес. Висвітлено особливості виховної роботи кураторів в групах з іноземними студентамиДокумент Відповідальність за правопорушення в інформаційній сфері(2020) Катрич, Євгеній Олександрович; Katrych, Yevheniy Oleksandrovych; Федоренко, Т. М.У роботі проаналізовано сутність та зміст інформаційних правовідносин, охарактеризовано поняття та види інформаційних правопорушень, а також висвітлено та досліджено порядок здійснення, процедуру регулювання та правові особливості притягнення до відповідальності за інформаційне правопорушення. У роботі також досліджено доктринальні напрацювання та законодавчу основу регулювання інформаційних правовідносин. У першому розділі «Загальне поняття інформаційних правовідносин» здійснено теоретичний огляд термінології за темою, з’ясовано сутність інформації, охарактеризовано об’єкт та суб’єкт інформаційних правовідносин. У другому розділі «Інформаційне правопорушення та відповідальність за нього» проаналізовано поняття та структуру інформаційного правопорушення, досліджено юридичну відповідальність за нього. У третьому розділі «Галузева відповідальність за інформаційне правопорушення» представлені галузеві види відповідальності за інформаційні правопорушення, а саме: кримінальна, адміністративна, цивільно-правова, дисциплінарна, а також порядок та наслідки їх застосування.Документ Деякі аспекти реалізації мовного законодавства в Миколаївської області(2012) Федоренко, Т. М.; Fedorenko, T. M.Визначаються нормативно-правові акти з мовного питання та розглядаються особливості застосування мовного законодавства судамиДокумент Деякі проблеми визначення правової категорії "спеціальний суб’єкт"(2021) Тригуб О. В.; Trigub O. V.У статті розглядаються проблемні питання визначення категорії «спеціальний суб’єкт». Автор аналізує положення національного законодавства, які регламентують правове регулювання спеціальних суб’єктів права. Окреслено напрямки подальшого дослідження зазначеної категорії у зв’язку з її високим прикладним значенням.Документ Дискурс-анализ Оленинской редакции устава Владимира Святославовича о десятинах, судах и церковных людях = Discourse-analysisof Oleninskaya set form redaction of church discipline by Vladimir Svyatoslavovich about tithe, court and church man(2018-01-29) Федоренко, Т. Н.; Fedorenko, T.Рассматривается структура Оленинской редакции Устава Владимира Святославовича о десятинах, судах и церковных людях на основе использования междисциплинарных исследований – юридического дискурса, дипломатики; выявляются стандартизированные элементы текста Устава. Обращается внимание на связь инвокации и перформативов; перформативные «высказывания» в церковном Уставе имели статус социального факта, акта-действия = The structure of Oleninskaya redaction of church discipline by Vladimir Svyatoslavovich about tithe, court and church man was covered; standardized pieces of text were exposed. The attention was payed to the connection of invocations and performative.Документ До питання організації навчального процесу іноземних студентів(2018-03-15) Джулай, Г. Г.Розглянуто сутність впливу організаційної та виховної роботи в групах з іноземними студентами на навчальний процес. Висвітлено особливості виховної роботи кураторів в групах з іноземними студентами.Документ До питання правового регулювання дистанційної роботи в Україні(2020) Джулай, Галина ГригорівнаРозглянуто поняття й сутність «дистанційна (надомна) робота». Проаналізовано правові аспекти механізму регулювання дистанційної (надомної) роботи.Документ До питання природи та змісту рівнів інформаційно безпеки України(2023) Недохлєбов І. І.У статті здійснено комплексний аналіз правової природи та сутності рівнів інформаційній безпеці України. З’ясовано, що рівні інформаційної безпеки визначають межі діяльності уповноважених суб’єктів. Автор пропонує під рівнями інформаційної безпеки розуміти законодавчо визначену сферу діяльності, яка характеризується специфікою інформаційних потреб та інтересів, унікальністю загроз і викликів, індивідуальністю суб’єктів, і передбачає особливі засоби правового захисту інформації. Наголошено на стабільності рівні інформаційної безпеки, якій протиставлена динамічність їхнього змістовного наповнення. Автор систематизує наступні ознаки рівнів інформаційної безпеки: взаємообумовленість; залежність від рівня нормотворчості; єдність існуючих рівнів. Автор доходить висновку, що рівні є унікальними елементами, які розкривають сутність та природу інформаційної безпеки. Доведено, що вони є взаємозалежними, адже впливають один на одного через завдання, пріоритетні цілі, механізми захисту інформації та інтереси в інформаційній сфері. Встановлено, що характер цього впливу проявляється у тому, що неналежне забезпечення безпеки на одному рівні автоматично стає загрозою для іншого. Наголошено, що рівні інформаційної безпеки візуалізуються у комплексі та за умов виокремлення в самостійну підсистему, втрачають сенс існування, що вказує на цілісність самої інформаційної безпеки. Обгрунтовано, що означена комплексність обумовлена схожою природою, яка переважно пов’язана з конституційними гарантіями права на інформацію та інформаційним суверенітетом держави.Документ До питання про звільнення за власним бажанням(2019) Джулай, Галина ГригорівнаРозглянуто поняття й сутність звільнення працівника за власним бажанням. Проаналізовано правові аспекти механізму регулювання звільнення працівника за власним бажанням.